November 28, 2007

Min fantastiska höst.../An amazing autumn...

Måste bara få låta er ta del av min otroliga höst...det har varit många kurser och inte vilka som helst....Gill Turley från England, Leanne Beasley från Australien och nu i November Anne-Pia Godske Rasmussen från Danmark! Helt underbart har det varit! Jag känner mig sååå lyckligt lottad som har haft möjlighet att kunna delta i allt detta. Det är fantastiskt att få åka iväg och träffa nya människor och se och inspireras av dem...Alltid är det något nytt man lär sig!! Vad skulle man göra utan alla sina vänner!!!
I oktober åkte jag ner på Rikstäckets årsmöte i Stockholm, denna gång förlagd på Djurönäsets kursgård ute på Värmdö...hade ett fantastiskt rum och mycket god mat serverades ;D. Gick kurs 2 dagar...båda dagarna med Gill Turley, England. Första dagen hade vi 60° trianglar som vi skulle sy... Som vanligt så skulle man såklart ha två tyger med sig och ett överraskningstyg...men...ni som känner mig vet ju att det funkar inte för Stina ;D Så jag började med att krångla till allt för min stackars lärare... men skam den som ger sig...en väggbonad har jag i alla fall fått ihop!! Så här blev min version....I have had an amazing autumn filled with a lot of courses with stunning teachers..first Gill Turley from UK then Leanne Beasley from Australia and Anne-Pia Godske Rasmussen from Denmark... I feel I have been very fortunate to have been able to participate to theese courses. In October I went to Stockholm to join two courses with Gill Turley...lovely teacher...who might think that this learner was a bit disobedient. The first day we were to learn 60° triangles and of course I couldn´t use the two recommended fabrics and one surprise triangel... I just had to use a lot of my fabrics. I thought it worked out really well. I made the beige and pink thing...;D

2 comments:

  1. Visst har hösten varit underbar med alla dessa kurser. Sådant som man lever länge på ;-)

    Kram

    ReplyDelete
  2. No Stina I did not think you were disobedient at all. It is just easier for me to teach the workshop if the students work with a limited quantity of fabrics. I think your finished quilt looks lovely and almost antique in appearance.
    Gill

    ReplyDelete

Hej!!

So nice to hear from you all... makes my day special...:o)

If I dont reply to your email.. you are probably set as a noreply...
so please see that there is a way for me to contact you...

Stina...:o)
- - -XOX- - -