December 21, 2007

Har inte varit på latsidan.../ Haven´t been lazy...

Tänk att man alltid i sista stund kommer på att man ska göra julklappar...som om man inte visste det flera månader i förväg..men det är något speciellt med att sitta och pyssla ända in i det sista!!! Så det är precis det som jag har gjort!! Samt att jag gjort lite till mig själv oxå!! Men de bilderna kan jag ju inte visa...för vissa är ju mer nyfikna än andra och kan lägga ihop både ett och två... Utan det får bli efter jul!!

Why do you always sit with your unfinished Christmaspresents until the last days before Xmas...still not finished...sewing like crazy!!! Madness or a lovely way of crazyness...I don´t really know...;D Anyway...thats what I have been doing theese days...have been sewing, stitching , sewing again . Sorry that I can´t show you yet...but after Xmas....I promise. Some people are sooo curious...but they have to wait!

Just nu har jag tagit fram min "Quilters Journey" och tänker ta med mig denna upp till Arjeplog och brodera på lediga stunder....vill så gärna få den färdig...Har kommit mig till block 6 och alla blocken är sydda ...så det är BARA broderingen kvar! ;D

Under my Xmas vacation at my parents home I will continue to stitch on my "Quilters Journey"... I am stitching on block 6 out of 9....soo hopefully there are going to be some stitching done during the evenings...wish me luck!! All blocks are sewed together...just stitching LEFT...!!! ;D

Dagens post innehöll block 7 på Joy of Life...och där kan man säga att det går väldigt sakta...men vem vet ...kanske efter jul att man får lite fart!
Och NEJ ....jag har inte startat med mysteriet ännu...men har planer på att rivstarta efter nyår...


In todays mail I received block 7 for "Joy of Life"...and all I can say is ...that I am way behind in this BOM...but who knows...after New Years Eve... I might have gained some power from somewhere...;D
And Sorry ladies...haven´t started on Bonnie´s Mysterie yet...this will also be number one on the agenda after New Years Eve!!

2 comments:

  1. Ønsker deg en riktig god jul og et godt nytt år. Jeg gleder meg til en jul med stitching jeg også for nå begynner jeg å få abstinens på sying :)
    Ser du holder på med Joy of Life. Den BOM er såååå nydelig. Har vurdert å lage den, men nå får jeg først ta Butterfly garden .

    ReplyDelete
  2. Hejsan vännen!
    Härligt att höra du varit lite produktiv :) Visst blir man nyfiken av sig..
    Denna bom landade hos mig idag också efter en längre tids väntan.. Hoppas att vi snart kommer i gång ingen med den liksom allt annat vi har på "G"

    Ha det så härligt under julen och så hörs vi när du kommer hem..

    Kram

    ReplyDelete

Hej!!

So nice to hear from you all... makes my day special...:o)

If I dont reply to your email.. you are probably set as a noreply...
so please see that there is a way for me to contact you...

Stina...:o)
- - -XOX- - -